הצבע של הלוגו הוא יותר מסתם אלמנט מושך מבחינה ויזואלית, זה יכול לעורר רגשות מסוימים, לבנות נאמנות למותג, להפריד בין מותג למתחרים ולספר סיפור. צבעים שונים קשורים באופן אוניברסלי לרגשות שונים.

לצבע יש את היכולת לעורר רגש וניתן להשתמש בו כדי להעביר מסרים על מותג. לדוגמה, אדום קשור לעתים קרובות לאנרגיה, מרץ ועוצמה. כתום מזוהה עם שמחה, התלהבות והרפתקאות. ירוק בדרך כלל משדר רעננות, צמיחה וחיבור לטבע. כחול מזוהה לעתים קרובות עם אמינות, נאמנות ואמינות. צבעים עדינים יותר כמו אפור קשורים לתחכום, ניטרליות ואינטליגנציה.
דוגמה ידועה היא האדום הקלאסי של קוקה קולה. הצבע הנועז הזה נועד לעורר תחושות של אושר, ולתת רושם של חברה פעילה ואוהבת כיף. חברות מסוימות אפילו ישתמשו במספר צבעים במיתוג שלהן.
סטארבקס - הידועה באווירה החמה והמזמינה שלה - משתמשת בירוקים ובחומים עמוקים המרמזים על הטבע והחוץ, בעוד שהצבע המיוחד שלו, ירוק, מרמז על איכות ותחכום.
בבחירת צבעים, מותג צריך לשקול את הדמוגרפיה של קהל היעד שלו, את המסר שהם מנסים להעביר, ואת המותגים האחרים בתעשייה שלהם שעלולים להתבלבל עם שלהם. חשוב לוודא שהצבעים שבהם נעשה שימוש באמת מושכים את אלה שהם מכוונים אליהם, ושהם מגדירים באופן ייחודי את המותג מבלי להתמזג עם המתחרים שלו.
צבע הלוגו הוא בהחלט לא הגורם היחיד שיכול לקבוע את הצלחתו של עסק, אבל הוא יכול להיות מרכיב חשוב. מחקרים הראו שצבע הלוגו יכול למשוך את תשומת לב הלקוחות למותג, להגביר את קצב ההכרה שלו ואפילו לעצב את העדפות הקנייה שלהם.
מחקרים מראים גם שלצבעים מסוימים יכולה להיות השפעה גדולה על הרגלי הקנייה של הלקוחות. לדוגמה, מחקר של אוניברסיטת לויולה במרילנד הראה שצרכנים נוטים יותר לרכוש מזון אורגני מחנות כאשר לוגו החנות, השילוט והאריזה היו ירוקים. ומחקר שנערך על ידי אוניברסיטת ג'ורג'יה מצא שאנשים נוטים יותר לקנות מחנויות מקוונות עם סמלי לוגו שמציגים צבעים כחולים, ולא אדום.
בסופו של דבר, אין גישה אחת שמתאימה לכולם בבחירת צבע הלוגו. חשוב לעסק ליישר את צבעי הלוגו שלו עם ערכי המותג שלו כדי ליצור רושם מתמשך וחיבור עם הלקוחות שלו. לכן, צבע הלוגו בהחלט יכול להשפיע על הצלחת העסק, גם אם זה לא הגורם היחיד.